Legoland

Så blev det endelig tid til at vi kunne tage en tur til Legoland. Andreas er en stor dreng nu, som går med underbukser og kan finde ud af at sige til i tide. Og så var tiden jo inde til at få udloddet gevinsten en tur til Legoland.

Vi tog afsted lørdag eftermiddag for at overnatte på Hotel, så vi kunne komme tidligt ind i Parken søndag morgen. Det tog 3 timer at køre til Carlsbad, så vi var lidt trætte da vi ankom, især Andreas. Men søndag morgen var alle friske til eventyr og lange køer i Legoland.

Michael var også blevet lokket med. Vi havde en rigtig dejlig dag vejret var fint ikke for varmt og ikke for koldt. Legoland California og Legoland Danmark er meget lig hinanden måske er det en lille smule større her over men det er de samme ting man kan prøve.

Se billeder på billedesiden.

Andreas fik prøvet både safari biler, tog tur, båd tur og leget i legeområdet og i vand landet hvor vi blev meget våde og måtte skifte tøj. Så det var en fin dag syntes Andreas, men så var man også gået hen og blevet træt, vi (mor Hanne) skulle dog lige shoppe lidt i legoshoppen inden vi vendte snuden hjem ad igen.

Hike til The Grotto

I lørdags var Michael og jeg på “hike” til “The Grotto” i Santa Monica Mountains. Ofte er hikes noget man tænker på ifbm. en tur op til de store nationalparker, såsom Seqoia og Yosemite – men man behøver ikke tage så langt. Hele området i Santa Monica Mountains er fyldt med trails og fantastiske steder, og det er kun 30 minutter fra hvor vi bor.

Se deres hjemmeside her http://www.nps.gov/samo, hvor der er kort og billeder over de forskellige trails og steder at se. Der er også mere inspiration at hente på LocalHikes.

Turen startede ved Circle X Ranch, og vi brugte hele eftermiddagen dernede, og især selve “The Grotto” var en super oplevelse – efter at have fulgt flodsengen det sidste stykke derhen, hvor 2 store klippevægge rejser sig, skulle man kravle over store “boulders” for at komme ned. Undervejs kunne man kravle ind i huler hvor der var små vandfald og bassiner. Selve gå-turen derned var ikke speciel hård, men efter at have kravlet på “boulders” i 30-45 minutter og så skulle tilbage, hvor det stort set gik opad hele vejen – så var det lidt hårdt!

Der skulle være nogle billeder tilgængelig på vores billedeside her.

Seneste opdatering her mandag aften er dog at Michael måtte en tur til lægen for at få den store penicillin behandling, og alle mulige medikamenter, da han var blevet bidt af en flåt (“tick”), på vores hike. Den var kommet til at sidde i klemme under trøjen, med rygsækken ovenpå – så den var lidt flad – hvilket vist ikke er så godt. Michael havde et lille rødt mærke på maven søndag morgen, men mandag var det næsten på størrelse med en hånd. Så det kunne tyde på en mindre borrelia angreb – men det er vist ikke helt diagnosticeret endnu.

Opdatering tirsdag: Udover at have ventet en halv dag hos lægen er Michael vist snart fit for fight igen….

Andreas i pre-school og lidt opdatering

Efter at have hygget sig sammen med Hanne her de seneste måneder, og blevet lidt mere tryg ved de nye omgivelser og det nye sprog er Andreas nu startet i “skole”. Han går på Princeton Avenue Preschool, og havde første dag i mandags. Han går i “Dinosaur”-room, hvor det er Miss Amanda og Miss Eileen der styrer tropperne. Han går der 3 dage om ugen, fra 8.30 til 12.30. Det har været rart at få ham lidt ud, og det har haft øjeblikkelig virkning på hans sengetider – nu er han færdig til at komme i seng kl. 20.

Samtidig har vi endelig fået lavet hans værelse helt færdigt, det er blevet malet i friske farver – blå, grøn og hvid, og han har fået hans store ønske opfyldt med hans nye køjeseng, hvor han jo sover i den øverste seng. “Andreas er en stor dreng!”, som han jo selv siger.

Inden da havde ellers vænnet sig godt til at sove i far og mors seng, både om natten og til middagsluren. Og der er mange spændende skuffer i far og mors badeværelse 🙂

Vi nåede også en enkelt dag med regnvejr, så det var med at benytte lejligheden til at få regntøjet på.

Næste store punkt er selvfølgelig Andreas fødselsdag, hvor der er store forventninger til at julemanden kommer med gaver, inden da skal vi nok lige en tur forbi Carlsbad hvor der ligger Legoland. Vi skal afsted sammen med vores naboer Judy og Paul, og deres søn Kyle – som er Andreas kammerat. Han går også i samme pre-school.

Midt i januar havde vi besøg af Svend. Han var ovre at arbejde for en af Western Computers kunder nede i Santa Monica, så vi så ham lige et par weekender inden han tog hjem til Inge og lille Anne-Sofie i slutningen af januar måned. Inden Svend tog hjem nåede vi dog lige den obligatoriske tur i Six Flags: Magic Mountain oppe i Valencia. Der fik vi lige prøvet nogle rutsjebaner og især den nye “Tatsu” gjorde et stort indtryk! (se mere på vores billedeside)

Dagen efter Svend tog afsted kom Michael herover, han skal arbejde herovre i ca. 6 uger, hvor han primært skal være på kontoret hos Western Computer i Oxnard.

Ellers er alle ved at falde godt til herovre, og selvom der var rekord-koldt i januar, med temperaturer helt ned til frysepunktet, nyder vi det i store drag da vi kan have dagtemperaturer på 20-25 grader. I starten af det nye år nåede vi også en lille tur til Napa for at besøge Beth og Jeremy og deres 2 børn, det var en hyggelig weekend, hvor vi også nåede at komme forbi et par winerys.

Som i kan se på nedenstående billede trives Chili også rigtig godt herovre. Hanne går tur med hende hver morgen, så vi bliver vækket at en våd snude, hvis vi snuer for længe.

Her forstyrrer Chili lige Andreas fodboldtræning….

I starten af marts får vi besøg af mine forældre, som tager herover i små 14 dage. Andreas glæder sig nok næsten lige så meget som de gør, og taler meget om alle de ting han skal lave med farmor og farfar. De ankommer et par dage inden hans fødselsdag, så det skal nok blive stort.

Til sidst lige en stor tak for de mange emails med hilsener til os herovre, og tak for hilsenen fra Argentina Rikke. Vi ser frem til at få flere besøg fra Danmark her henover året. Hils omkring til de som ikke har mulighed for at følge med her på siden.

Husk forresten også lige at kigge forbi Rasmus, Lotte, Thorbjørn og Aslak’s nye hjemmeside http://www.ntg.dk hvor de blogger lidt om deres “Extreme House Makeover” på Nørtorupgård.